Doorgaan naar hoofdcontent

Bazuinendag - Yom Teruah 2024

 


Bazuinendag 2024

Bazuinendag, een dag dat in de nabije toekomst, de wereld de bazuinen Gods zullen horen. De dag die vanaf het begin niet duidelijk bekend was wanneer deze zou plaatsvinden vanwege dat het de enige Moadim/ feestdag dag is, die begint met een nieuwe maan. Een maan die vanuit Jeruzalem gezien moest worden. Dit werd in het Hebreeuws een dag die bekend werd als de dag welke niemand weet, niet de dag nog het uur. Dit is een dag die begint op de 1ste van de zevende maan. De zevende maan geteld vanaf de 1ste maan welk Abib heet. Abib die zo wordt genoemd omdat in deze maand alles op aarde weer tot leven komt.

Hoewel ik vrij vroeg ben voor dit jaar om over bazuinendag 24 te beginnen, doe ik dat omdat er wederom velen zijn die bovenstaande info ondergeschikt maken voor wereldse theorieën, waaronder die van de equinox.  Een equinox (Latijn: aequinoctium, gelijke nachtkomt NIET in de Bijbel voor maar was een fascinatie bij veel vroeg heidense volken die de hemellichamen vereerden. Maar zeggen zogenaamde ‘messiaanse’ is deze door hun studie en gebeden vanuit het oude testament gegeven via de teksten in Genesis, waar nogmaals de equinox NIET in voorkomt. Frappant is het echter wel dat in alle zon verering culturen de Equinox door hun belangrijke tempels engraven werden vereerd. Ook in/bij elke moeder aarde of natuurgelovigen zoals de meeste heidense volkeren.

Ik heb menigmaal discussie hierover gevoerd maar dat doe ik niet meer zoals ook Timotheüs aangeeft: 1Thim.1:3 Gelijk ik u vermaand heb, dat gij te Efeze zoudt blijven, als ik naar Macedonië reisde, zo vermaan ik het u nog, opdat gij sommigen beveelt geen andere leer te leren; 4 Noch zich te begeven tot fabelen en oneindelijke geslachtsrekeningen, welke meer twist vragen voortbrengen dan stichting Gods, die in het geloof is.

5 Maar het einde des gebods is liefde uit een rein hart, en uit een goed geweten, en uit een ongeveinsd geloof. 6 Van dewelke sommigen afgeweken zijnde, zich gewend hebben tot ijdelspreking; 7 Willende leraars der wet zijn, niet verstaande, noch wat zij zeggen, noch wat zij bevestigen.

Blijkbaar is het altijd een geval geweest van wie geloof je nu eigenlijk? Thimo die niet 1 keer maar 4X op dit onderwerp terugkomt. 1 Thim.4:6 Als gij deze dingen den broederen voorstelt, zo zult gij een goed dienaar van Jezus Christus zijn, opgevoed in de woorden des geloofs en der goede leer, welke gij achtervolgd hebt. 7 Maar verwerp de ongoddelijke en oudwijfse fabelen; en oefen uzelven tot godzaligheid.

Mensen komen altijd met de verdediging van; het is een kwestie van interpretatie of wie ben jij dat je dit zo stellig weet? Wel ik noem het gewoon zoals de Bijbel het zegt iemand die iets anders brengt dan het evangelie van Yeshua en of Zijn Woord, is een VALSE profeet en of leraar. Nogmaals elke theorie moet worden getoetst door 2 of 3 getuigen van het Woord. Equinox komt geheel niet voor in de Bijbel PUNT. Laat staan 1, 2 of 3 getuige!! Waar equinox wel in voorkomt is in heidense sprookjes en astrologie. EN natuurlijk in de boeken van enoch, jubelee en sommige dode zee rollen. Enoch die zogenaamd geschreven is door Henoch voor de zonvloed maar die gebeurtenissen en plaatsen vermeld die vele honderden jaren later tot en met het nieuwe testament. Enoch die reuzen vermeld als sexvermenging van 1500 meter grootte demonen met mensen. 400 meter grootte baby’s uit een vrouw van gemiddeld 1 meter70?? Als je dat gelooft stop dan maar met verder lezen, dan geloof je alles.

Het trieste is dat ik al zoveel mensen heb gewaarschuwd maar blijkbaar is het ongelooflijke en of fantastische veel interessanter dan Gods Woord. EN elke keer zijn zij verder afgegleden met van alles aan theorieën met als eindresultaat dat ze met ruzie weg zijn gegaan, omdat niemand ze serieus wilde nemen. Waarom iemand andere boeken als waarheid voor Gods feesten neemt is mij een compleet raadsel. Als het niet bewust is dan wel zo ontzettend dom.

Nogmaals maar weer Thimo, 2Thim.4: 2 Predik het woord; houd aan tijdelijk, ontijdelijk; wederleg, bestraf, vermaan in alle lankmoedigheid en leer. 3 Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden;4 En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen. Ook zojuist heb ik een groep gewaarschuwd welk loofhutten volgens de equinox hebben ingericht. En vele gaan hierin mee. Ik heb simpel gezegd dat indien equinox in de Bijbel staat doe dat dan maar zo niet… EN wederom kreeg ik het antwoord dat zij het compleet bestudeerd hadden ( wat dan, in welk boek?) en gezamenlijk gebeden hadden, en erover geschreven en via Youtube dit uitgelegd hadden dus wie was ik dan wel? Dit “feestje” geschied eind September in het beloofde land (camping). Moest ik voor de zoveelste keer het proberen uit te leggen? Ik had geen drang of ervoer geen sturing, ik heb door ervaring helaas geleerd dat mensen kiezen en hun keuze het gedrag bepaald, zelfs als ze overtuigd zijn dat ze het goede doen.

Tja, ik ben iemand die dolgraag met anderen Gods Sabbatten en feesten wilt vieren maar keer op keer worden mijn vrouw en ik weer teruggezet, omdat er van alles wordt bijgehaald en wij weer afscheid moeten nemen omdat er geen gezamenlijke grond is. Wij weigeren Gods Woord te verruilen voor sprookjes. WAAROM kan niemand gewoon doen wat er staat? Het is veel leuker met anderen, maar blijkbaar geld voor ons de tekst en houden wij ons vast aan de Woorden van Yeshua die zegt: Math. 18:19 Wederom zeg Ik u: Indien er twee van u samenstemmen op de aarde, over enige zaak, die zij zouden mogen begeren, dat die hun zal geschieden van Mijn Vader, Die in de hemelen is.20 Want waar twee of drie vergaderd zijn in Mijn Naam, daar ben Ik in het midden van hen.

Bazuinendag daar was ik mee begonnen, genoeg weer gezegd over die enoch en zijn gretv.&%$#@%%%@ equinox. Erg slim van satan om gebruik te maken van de mens en haar continue drang naar superieure zelfverheerlijking ten opzichte van anderen. Zeker als je zelf voor anderen hebt gestaan of wellicht zelfs boeken hebt geschreven. Maar voor diegene die zichzelf als niets goed zien tenzij dat ze zich hebben omgekeerd en SAMEN met YHWH verder gaan, waarbij het de genade van YHWH is om ons wel of niet in te zetten het volgende: De dag die in de zevende maand wordt gevierd op de 1ste maan is dus Yom teruah. Op deze dag zal Hij ergens in de toekomst terugkomen. Die dag zal voor vele niet goed vallen maar voor diegene die op Hem wachten, die Hem verwachten zal die dag het begin zijn, de 1ste dag van een leven in een nieuw lichaam. De wedergeboorte is dan voor diegene een feit. Eindelijk waar zoveel profeten over gesproken hebben is dan werkelijkheid. De werkelijkheid waar Paulus over spreekt in: Fillip.3:9 En in Hem gevonden worde, niet hebbende mijn rechtvaardigheid, die uit de wet is, maar die door het geloof van Christus is, namelijk de rechtvaardigheid, die uit God is door het geloof; Paulus is rechtvaardig omdat hij de wet doet, maar hij doet die wet omdat hij GENADE heeft gekregen en niet meer zijn wil maar de wil van YHWH wilt doen.

10 Opdat ik Hem kenne, en de kracht Zijner opstanding, en de gemeenschap Zijns lijdens, Zijn dood gelijkvormig wordende; 11 Of ik enigszins moge komen tot de wederopstanding der doden. Paulus kent de belofte door het Woord en de profeten en verlangt ernaar.

12 Niet dat ik het alrede gekregen heb, of alrede volmaakt ben; maar ik jaag er naar, of ik het ook grijpen mocht, waartoe ik van Christus Jezus ook gegrepen ben.13 Broeders, ik acht niet, dat ik zelf het gegrepen heb. Wie die denkt dat hij/ zij is wedergeboren denkt meer te zijn dan Paulus?? Als hij al zegt dat hij (nog) niet is wedergeboren en er niet op terug komt, wie ben jij dat je dat wel denkt? Omdat de kerk dat zegt?

14 Maar een ding doe ik, vergetende, hetgeen achter is, en strekkende mij tot hetgeen voor is, jaag ik naar het wit, tot den prijs der roeping Gods, die van boven is in Christus Jezus. 15 Zovelen dan als wij volmaakt zijn, laat ons dit gevoelen; en indien gij iets anderszins gevoelt, ook dat zal u God openbaren. 16 Doch, daar wij toe gekomen zijn, laat ons daarin naar denzelfden regel wandelen, laat ons hetzelfde gevoelen. Paulus volgt Yeshua in Zijn voorbeeld en vraagt een ieder hem te volgen zoals hij Yeshua volgt.

17 Weest mede mijn navolgers, broeders, en merkt op degenen, die alzo wandelen, gelijk gij ons tot een voorbeeld hebt.18 Want velen wandelen anders; van dewelken ik u dikmaals gezegd heb, en nu ook wenende zeg, dat zij vijanden des kruises van Christus zijn; 19 Welker einde is het verderf, welker God is de buik, en welker heerlijkheid is in hun schande, dewelken aardse dingen bedenken. Paulus geeft aan dat elke wandel gericht moet zijn op het voorbeeld van Yeshua. Ook hier deed Yeshua zondagdienst, of onrein eten of equinox, volg dat na. Maar zo niet STOP met die fabeltjes en sprookjes, of u volgt Hem of niet!

20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus; 21 Die ons vernederd lichaam veranderen zal, opdat hetzelve gelijkvormig worde aan Zijn heerlijk lichaam, naar de werking, waardoor Hij ook alle dingen Zichzelven kan onderwerpen. Dit is waar Paulus naar jaagt en dit is waar ik ook naar jaagt en waar u hoop ik ook naar jaagt. Dit spreekt over die dag die komt DE Bazuinendag waar Hij op de wolken komt.

Bazuinendag zal de start zijn van het duizend jarig vrede/ Shalom/ Shabbat rijk zijn. Duizend jaar ter voorbereiding van het Koninkrijk. Ja Hij zal Koning zijn en Zijn volk (Israël) Zijn onderdanen.  Er zullen diegene zijn met nieuwe lichamen de (wedergeborenen), de mederegeerders en diegene die de laatste generatie zijn, de kinderen tot 20 jaar die de plagen hebben overleeft. Eerst moeten de twee getuigen Judah en Efraïm herenigd zijn en 1 gedachte met en voor YHWH hebben. Net als het voorbeeld van Mozes en het volk, waar alleen de kinderen van het beloofde volk het beloofde land in mochten gaan samen met de twee getuigen Yoshua en Kaleb (Efraïm en Judah). EN die twee eenwordingen van de getuigen DAT is waar ik op wacht als het teken dat Hij spoedig komt.

Resumerend: Het is ALTIJD de vraag; Wiens woorden gelooft u en volgt u na. In dit geval woorden uit boeken gevonden bij de dode zeerollen behorende van een kaballa groep welk voortgezet werd door Judaïsme of het Woord van God. Meer is er niet, simpel en de waarheid. Als iemand Gods Woorden naast zich neerlegt prima maar ga dan niet zeggen dat je dat door studie of gebed heb gedaan, de Bijbel en IK zeggen gewoon je bent ijdel en je wilt je eigen wil doen. De reden waarom ik dit schrijf is omdat ik zoveel mensen wil zien als Hij terug komt. Diegene die Zijn Woord niet volgen missen Hem omdat ze de Moadim niet volgen, alleen zij die Zijn kinderen zijn (die Zijn Woord geloven en navolgen), die weten het.

Nogmaals: equinox komt van het Latijn (nog een cleu wat doet of is Latijnse wijsheid voor een Hebreeuwse Bijbel?) oa uit wikipedia Een equinox (Latijn: aequinoctium, gelijke nacht)

Hoor hoe de Bijbel op deze nacht antwoord geven voor hen die in Zijn licht (Torah) zijn.

1Thess5: 1 Maar van de tijden en de gelegenheden, broeders! hebt gij niet van node, dat men u schrijve. 2 Want gij weet zelven zeer wel, dat de dag des Heeren alzo zal komen, gelijk een dief in den nacht.

3 Want wanneer zij zullen zeggen: Het is vrede, en zonder gevaar; dan zal een haastig verderf hun overkomen, gelijk de barensnood een bevruchte vrouw; en zij zullen het geenszins ontvlieden; 4 Maar gij, broeders, gij zijt niet in duisternis, dat u die dag als een dief zou bevangen. 5 Gij zijt allen kinderen des lichts, en kinderen des daags; wij zijn niet des nachts, noch der duisternis.

De aankomende Bazuinendag wordt bepaald door de nieuwe maan van de zevende maan, deze zal rond 3, 4 Oktober 2024 zijn. Hieronder wellicht ten overvloede maar wat ik volg. De twee lichten in het uitspansel, zon en maan. 14 En God zeide: Dat er lichten zijn in het uitspansel des hemels, om scheiding te maken tussen den dag en tussen den nacht; en dat zij zijn tot tekenen en tot gezette tijden, en tot dagen en jaren! 15 En dat zij zijn tot lichten in het uitspansel des hemels, om licht te geven op de aarde! En het was alzo. => gezette tijden zijn de MOADIM

16 God dan maakte die twee grote lichten; dat grote licht tot heerschappij des daags, en dat kleine licht tot heerschappij des nachts; ook de sterren.17 En God stelde ze in het uitspansel des hemels, om licht te geven op de aarde. 18 En om te heersen op den dag, en in den nacht, en om scheiding te maken tussen het licht en tussen de duisternis. En God zag, dat het goed was.

Verder nog de aanduiding voor Bazuinendag Lev.23:24 Spreek tot de kinderen Israëls, zeggende: In de zevende maand, op den eersten der maand, zult gij een rust hebben, een gedachtenis des geklanks, een heilige samenroeping.

U kunt op deze Blog verdere gerelateerde info vinden oa voor de nieuwe maan, Ik hoop dat deze studie duidelijk maakt wie u moet volgen, zo niet zeg ik nogmaals lees Uw Bijbel, VOLG Hem na en bepaal uw doel.

Shalom en voor wellicht (bij leven en welzijn) over een maand Chag yom Teruah, Raymond

Reacties