Doorgaan naar hoofdcontent

UW KONINKRIJK kome!

 

Uw KONINKRIJK kome!

Ja, Zijn Koninkrijk kome. In het gebed dat Yeshua ons leerde is deze informatie een waarheid. Vele mensen die dit gebed; “het Onze Vader”, dagelijks bidden, en volgens dit gebed is het Koninkrijk er nog niet. Nu is daar enige verwarring in; is het Gods Koninkrijk of het Koninkrijk van de hemelen en is het Koninkrijk er nu, ja of nee? Volgens het “onze Vader” dus niet, maar hoe zit dat dan?

Het Koninkrijk der hemelen is hetzelfde als het Koninkrijk van God, Omdat God in de hemel zit (onze Vader die in de hemel zijt) werd dat door elkaar gezegd. Elk Koninkrijk heeft een Koning en een land waarover de koning regeert met de wet van dat land en met de inwoners van dat land als onderdanen, zo ook Gods/ hemels koninkrijk. Nu heeft de kerk daar verschillende theorieën over met de grootste, die van dat het koninkrijk in de hemel zit en als je gelooft in Jezus dat je daar automatisch komt.  Met je, bedoelen ze dan je ziel want het lichaam is aards en verderfelijk. Maar is dat ook de Bijbelse gedachte? Wat zegt Gods Woord over het aanstaande Koninkrijk? Ten eerste past de kerkelijke theorie van een nog komende koninkrijk niet met de gedachte dat zodra je dood bent, je naar de hemel gaat. Als het Hemelse koninkrijk er nog niet is waar ga je dan heen in de hemel?

Yeshua onze Koning. Yeshua is de Koning der koningen, Hij regeert. Hoewel dat waar is, is Zijn Koninkrijk nog niet zichtbaar. Zijn koninkrijk daar draait het om, wat is Zijn Koninkrijk? Ex.4.22 Dan zult gij tot Farao zeggen: Alzo zegt de HEERE: Mijn zoon, Mijn eerstgeborene, is Israël. Yeshua als Koning heeft een volk, het volk van YHVH wordt het 'zaad van Avraham' genoemd. Het zaad zou komen via Jitz'chak en uiteindelijk via Ja'aqov. Ja'aqov had twaalf zonen die gezamenlijk de kinderen van Israël werden genoemd. De God van Israël heeft vanaf het begin slechts ÉÉN zoon gehad. Nergens in de Bijbel wordt gesproken over een ander volk of zoon. Het is Israël waarbij de heidenen kunnen worden toegevoegd als je in plaats van jouw wet Zijn wet gaat doen. Je bent dan niet meer uit het zaad van satan maar uit Zijn zaad oftewel Zijn kind, Zijn zoon, Zijn Israël.

De aardse vertegenwoordiging van deze zoon, Israël, was ongehoorzaam (zondigde) en werd verdeeld in twee 'zonen' (Efraïm en Juda) of koninkrijken, het noordelijke koninkrijk bestaande uit tien stammen en het zuidelijke koninkrijk, bestaande uit Juda, Benjamin en een groot deel van de Levieten. Deze twee koninkrijken, het huis van Israël en het huis van YeHuda genoemd, hadden twee verschillende profetieën die over hen werden verteld volgens Hosea.1:2 De HEERE dan zeide tot Hosea: Ga henen, neem u een vrouw der hoererijen, en kinderen der hoererijen; want het land hoereert ganselijk van achter den HEERE. Hosea’s leven is de geschiedenis van Israël en Judah, hoe zij hoereerde en wat er dan gebeurde. Lees Hosea 1 tot en met 3

 Het koninkrijk van het huis van Israël zou ontbinden en verstrooid worden over de naties (heidenen). Zij zouden niet langer het volk van YHWH zijn en YHWH zou zich niet langer over hen ontfermen. Hosea zegt ook dat het koninkrijk van YeHudah ook ongehoorzaam zou zijn, maar de natie zou intact blijven, en YHWH zou hen genadig zijn. Maar YHWH wist, op grond van Zijn alwetendheid, dat deze twee huizen op een dag herenigd zouden worden en weer Zijn volk zouden zijn, met één herder, één hoofd, en weer vernieuwd zouden worden als ÉÉN man, Israël, Zijn eerstgeborene.

Er was echter een geheimenis, waarvan beide huizen verblind waren, dat nu aan de heilige apostelen en profeten wordt geopenbaard. Het 'geheimenis' van de Messias is; WIE het huis van Israël is. Paulus onthult dit mysterie in het hoofdstuk dat volgt op de verwijdering van de middelste muur. Het huis van Israël komt uit het midden van de heidenen. Het volk dat YHWH van het huis van Israël profeteerde, zou worden verstrooid en vermengd. En dit is de reden dat het Koninkrijk van God/ Yeshua aanstaande is, Zij zijn nog niet teruggekomen! En het land is nog niet hersteld.

Ef.2:12 Dat gij in dien tijd waart zonder Christus, vervreemd van het burgerschap Israëls, en vreemdelingen van de verbonden der belofte, geen hoop hebbende, en zonder God in de wereld. 13 Maar nu in Christus Jezus, zijt gij, die eertijds verre waart, nabij geworden door het bloed van Christus. Als iemand die eerst Zijn Koninkrijk niet toebehoorde, vervreemd ver, nu door Yeshua toegevoegd aan Israël.

17 En komende, heeft Hij door het Evangelie vrede verkondigd u, die verre waart, en dien, die nabij waren. 18 Want door Hem hebben wij beiden den toegang door een Geest tot den Vader. Het evangelie welk YHWH aan Abraham gaf dat hij door geloof rechtvaardig was, Abrahams geloof was in wat YHWH zei en het laten zien in zijn levenswandel. Dat geloof in Zijn Woord door het te doen, maakt je dat je zaad wordt van Abraham en 1 met Israël.

19 Zo zijt gij dan niet meer vreemdelingen en bijwoners, maar medeburgers der heiligen, en huisgenoten Gods; 20 Gebouwd op het fondament der apostelen en profeten, waarvan Jezus Christus is de uiterste Hoeksteen; 21 Op Welken het gehele gebouw, bekwamelijk samengevoegd zijnde, opwast tot een heiligen tempel in den Heere; 22 Op Welken ook gij mede gebouwd wordt tot een woonstede Gods in den Geest. De tempel welk in de hemel zit daar wordt je (als je Hem gelooft) toegevoegd als een levende steen (ook een reden waarom het koninkrijk van God gelijk is met het Koninkrijk der hemelen) Beide zijn elkaars weerspiegeling.

In de tijd van de Bijbel was YHWH te zien en te horen, vandaag de dag lijkt het alsof Hij stil is en zichzelf niet laat zien. Hoewel dat voor een groot deel waar is, is dat een ander topic en ga ik hier niet uitgebreid erop in, maar onder andere Jesaja geeft duidelijkheid. Jes.59:1 Ziet, de hand des HEEREN is niet verkort, dat zij niet zou kunnen verlossen; en Zijn oor is niet zwaar geworden, dat het niet zou kunnen horen. Dit is bij velen toch de ervaring, het gevoel te bidden maar niemand luistert.

2 Maar uw ongerechtigheden maken een scheiding tussen ulieden en tussen uw God, en uw zonden verbergen het aangezicht van ulieden, dat Hij niet hoort.3 Want uw handen zijn met bloed bevlekt; en uw vingeren met ongerechtigheid; uw lippen spreken valsheid, uw tong dicht onrecht. Dit is het probleem, wij hebben een kerkelijke gerechtigheid, een kerkelijke waarheid zonder Zijn geboden en instellingen aangenomen. Wij volgen mensen, een religie na en niet wat God en of Zijn Woord, heeft gezegd. Bekering is wat wij gemiddeld doen om bij een groep mensen te horen, niet om volledig onze manieren en gebruiken af te zweren en Zijn weg en Woord te volgen en doen.

Gods Koninkrijk is een begrip wat ons geloof in waar we naar toe (kunnen) gaan volledig bepaalt. Op de veelal Christelijke manier is lichaam en Geest/ ziel gescheiden zodra je ‘gelooft’ (is in Jezus geloven) ben je wedergeboren en gaat de ziel na de dood naar de hemel. Op de Bijbelse manier is het lichaam, ziel en geest 1, zodra je in God gelooft ( is al Zijn Woorden geloven en te doen.) ben je overgestapt van dood naar leven en begint de reis voor volmaking (rein en heilig). Je wordt wedergeboren zodra je een nieuw lichaam ontvangt bij Zijn terugkomst op de wolken en mag je met Hem leven op aarde in Zijn koninkrijk. Dit Koninkrijk begon met de aanneming van Zijn volk bij Mozes. Ex.19:5 Nu dan, indien gij naarstiglijk Mijner stem zult gehoorzamen, en Mijn verbond houden, zo zult gij Mijn eigendom zijn uit alle volken, want de ganse aarde is Mijn;6 En gij zult Mij een priesterlijk koninkrijk, en een heilig volk zijn. Dit zijn de woorden, die gij tot de kinderen Israëls spreken zult.

Het komt met al de Bijbelse waarheden t.o.v. mens bedachte doctrines elke keer op hetzelfde neer;                                                WIENS WOORDEN GELOOFT U!

Gods Koninkrijk op aarde met Yeshua als Koning regerende over Zijn volk in Zijn land, of

Gods koninkrijk in de hemel waar u heen gaat als u dood bent.  

Het is met Koning David de man naar Gods hart dat YHWH zijn plan geeft om via Davids geslachtlijn de Koning der Koningen laat komen, wiens koninkrijk voor eeuwig zal zijn. God gebruikt Davids koninkrijk om Zijn Koninkrijk aan te geven. David die op dat moment koning is over alle 12 stammen van Israël. 2Sam7: 12 Wanneer uw dagen zullen vervuld zijn, en gij met uw vaderen zult ontslapen zijn, zo zal Ik uw zaad na u doen opstaan, dat uit uw lijf voortkomen zal, en Ik zal zijn koninkrijk bevestigen.13 Die zal Mijn Naam een huis bouwen; en Ik zal den stoel zijns koninkrijks  bevestigen tot in eeuwigheid. 14 Ik zal hem zijn tot een Vader, en hij zal Mij zijn tot een zoon; dewelke als hij misdoet, zo zal Ik hem met een mensenroede en met plagen der mensenkinderen straffen.

Als Koning David gestorven is, is zijn zoon die vrede heet, degene die de tempel bouwt. Koning Vrede (Salomo) welk een beeld is van de Koning der vrede die straks de laatste tempel bouwt. Aan het eind van Salomo’s rijk was hij toch in de valkuil gestapt om met vrouwen van andere volken te trouwen, vrouwen die hem verleide om hun nepgoden te aanbidden. Daardoor werd het koninkrijk in tweeën gescheurd. 10 stammen welk Israël werd genoemd en 2 stammen welk Judah werd genoemd en in de wereld bekend werd als het Joodse volk. Vanaf die dag is het koninkrijk verdeelt en alle profeten melden vanaf die tijd dat de Messias die breuk zou helen en de verloren stammen weer terug zou brengen in het land.

En zo komen we in de tijd dat YHWH in een menselijk lichaam op aarde was genaamd Yeshua.  En zodra Yeshua de leeftijd van een priester had gekregen en in Zijn laatste jaar kwam, was daar Johannes de doper die de weg voor Hem voorbereide door te zeggen; Bekeert u; want het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen. Het is de dood en opstanding van de Messias die de eerstgeboren zoon herstelde door Zijn volk opnieuw in één lichaam te verenigen. Zijn dood maakte de weg vrij voor YHWH om Israël weer te trouwen nadat Hij haar had weggestuurd als een hoer. Wanneer iemand, Jood of heiden, berouw heeft en in de Messias gelooft, zijn zijn zonden vergeven, de straf is betaald en de muur is verwijderd. Het is dankzij Zijn dood dat degenen die 'niet mijn volk' waren, nu Zijn volk zijn.

Yeshua kwam om de verloren schapen te zoeken en om de twee kuddes weer 1 te maken. Zijn taak is aan het kruis volbracht, niet alleen stierf Hij zodat Hij onze straf droeg, Hij stierf ook zodat Hij weer met Israël kon trouwen. Vervolgens zij Hij: Joh.17: 17 Heilig ze in Uw waarheid; Uw woord is de waarheid. 18 Gelijkerwijs Gij Mij gezonden hebt in de wereld, alzo heb Ik hen ook in de wereld gezonden. 19 En Ik heilige Mijzelven voor hen, opdat ook zij geheiligd mogen zijn in waarheid. Yeshua wilt dat wij net als Hij laten zien dat wij een eenheid willen met andere uitverkorenen, dat wij deelnemen aan het totale herstelplan van God.

20 En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor degenen, die door hun woord in Mij geloven zullen. 21 Opdat zij allen een zijn, gelijkerwijs Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons een zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt. Pas als het Joodse volk (Judah) en Israël (heidenen) 1 zijn door elkaar geaccepteerd te hebben in Gods Woord (Torah), dan zal dat een getuigenis geven dat Gods Woord waar is en dat Gods Woord voor eeuwig is.

22 En Ik heb hun de heerlijkheid gegeven, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij een zijn, gelijk als Wij Een zijn; 23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in een, en opdat de wereld bekenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt. Hoe moet de wereld dat bekennen? Doordat het honderden jaren voor Zijn komst al geprofiteerd was.

Wie kent niet het beroemde verhaal van Ezechiël en de skeletten die weer vlees op zich kregen en de doden die Gods Geest kregen en zullen opstaan? Hij moet daarna van God twee stokken in zijn hand houden, twee losse stokken die in zijn hand 1 worden.  Ezech.37 Zo zegt de Heere HEERE: Ziet, Ik zal de kinderen Israëls halen uit het midden der heidenen, waarhenen zij getogen zijn, en zal ze vergaderen van rondom, en brengen hen in hun land; 22 En Ik zal ze maken tot een enig volk in het land, op de bergen Israëls; en zij zullen allen te zamen een enigen Koning tot koning hebben; en zij zullen niet meer tot twee volken zijn, noch voortaan meer in twee koninkrijken verdeeld zijn. Nogmaals dit is het hoogtepunt van alle profetieën de twee die 1 worden

23 En zij zullen zich niet meer verontreinigen met hun drekgoden, en met hun verfoeiselen, en met al hun overtredingen; en Ik zal ze verlossen uit al hun woonplaatsen, in dewelke zij gezondigd hebben, en zal ze reinigen; zo zullen zij Mij tot een volk zijn, en Ik zal hun tot een God zijn. 24 En Mijn Knecht David zal Koning over hen zijn; en zij zullen allen te zamen een Herder hebben; en zij zullen in Mijn rechten wandelen, en Mijn inzettingen bewaren en die doen. Zijn volk zullen Hem als Koning hebben als Zijn volk alles doen wat Mozes moest opschrijven

25 En zij zullen wonen in het land, dat Ik Mijn knecht Jakob gegeven heb, waarin uw vaders gewoond hebben; ja, daarin zullen zij wonen, zij en hun kinderen, en hun kindskinderen tot in eeuwigheid, en Mijn Knecht David zal hunlieder Vorst zijn tot in eeuwigheid. 26 En Ik zal een verbond des vredes met hen maken, het zal een eeuwig verbond met hen zijn; en Ik zal ze inzetten en zal ze vermenigvuldigen, en Ik zal Mijn heiligdom in het midden van hen zetten tot in eeuwigheid. 27 En Mijn tabernakel zal bij hen zijn, en Ik zal hun tot een God zijn, en zij zullen Mij tot een volk zijn. Dit is het Bijbels Koninkrijk, dit is Gods of het Koninkrijk der hemelen. Als dit uiteindelijk is gebeurd dan zal Hij Zijn 6 verbonden volmaken met het laatste 7de verbond, het verbond van vrede (daarom was Saolomo een beeld van Yeshua’s Koninkrijk) Dan is eindelijk Zijn herstelplan wat sinds de zonde van Adam inging voltooid.

Kom spoedig YHWH ik verwacht u elke dag, ik zie uit wanneer uw Koninkrijk daadwerkelijk op de nieuwe aarde en onder een nieuwe hemel zal zijn. Wanneer uw volk onder uw instellingen een volmaakt leven met u zullen hebben.

Tot die dag aanbreekt bid ik; dat een ieder de Bijbel leest en Hem navolgt zodat uw doel ook zijn/ haar doel mag zijn.

 

Shalom Raymond









Reacties