Doorgaan naar hoofdcontent

de ARK, waar is die?

 


De ARK en de TEMPEL SCHATTEN


Omdat ik zelf veel aan het woord ben en eigenlijk weinig reactie op de studies hoor (behalve door diegene die ik persoonlijk spreek) wilde ik een interessant onderwerp aanspreken en u vragen wat u ervan denkt.

Er gaan veel verhalen en of speculaties in het rond wat er toch gebeurd kan zijn met de diverse tempelschatten. Heeft het überhaupt bestaan en of om welke schatten gaat het dan? De laatste keer dat de tempel werd geplunderd is door de Romeinen geweest in het jaar 70 AD waarbij de schatten naar Rome werden afgevoerd. Of die nog ergens in het Vaticaan zijn of omgesmolten is onbekend. In ieder geval was de ark al niet meer aanwezig en op de triomfboog van Titus in Rome staat bijvoorbeeld wel een Menorah afgebeeld en wat andere gebruiksvoorwerpen.

Ik wil het hier echter niet over deze 2de gebeurtenis hebben maar over de 1ste tempel. Deze gebeurtenis was al tijden door verschillende profeten aangegeven omdat het volk niet wilde luisteren en dus ook niet handelde naar de beschermende maatregelingen die JHWH voor de mens had gegeven.

Enkele verhalen die in de rondte gaan:

  • ·         Sommige zeggen dat de ark en schatten naar Ethiopië is gegaan vanwege de relatie van Salomo met de Koningin van Sheba.
  • ·         Anderen zeggen dat Jeremia de schatten ergens in Jordanie heeft verstopt
  • ·         Weer anderen dat Jeremia het in een grot nabij de tempelberg heeft geplaatst.
  • ·         Nog een optie dat het nog steeds op het huidige tempelplein bevind in een geheime kamer.
  • ·         En als laatste dat de tempelridders ze hebben meegenomen en dat ze ergens in Europa (Frankrijk) zouden zijn., of als startkapitaal voor de nieuwe tempelbouwers oftewel de vrije metselaars.

En zo zijn er vast nog wel meer locaties en of verhalen wat in de rondte gaan over wat er toch gebeurt is. Zoals met alles ga ik liever door de informatie die de Bijbel zelf van dit alles geeft ipv mee te gaan met de door mensen gevonden avontuurlijke en of wonderbare religieverhalen.

Voordat ik begin ben ik eigenlijk wel benieuwd welk verhaal u het meeste aanspreekt en of heeft u wellicht een heel andere theorie.

Ik hoop dat u met vragen, opmerkingen en of theorieën komt. Ik zal dan mijn theorie geven waarvan ik beloof dat deze zeer interessant is en tevens ondersteunt vanuit de Bijbel. Wie doet er mee?

Lees uw Bijbel, volg Hem na en bepaal uw doel. 

Shalom Raymond.

Reacties