Doorgaan naar hoofdcontent

ISRAEL in OORLOG deel 3

 


ISRAEL in OORLOG deel 3, de ESSENTIE

In de vorige 2 delen heb ik het hoe, wat en waarom van de huidige oorlog in Israël behandeld vanuit de gebeurtenissen die plaats vinden en hebben plaatsgevonden. In dit deel wil ik het hebben over de mogelijke gebeurtenis besproken in de Bijbel, welke zal plaatsvinden. Het kan zijn dat u hier niet in gelooft, het kan zijn dat u wat anders gelooft. Hoe dan ook, als de gebeurtenissen in Israël plaats gaan vinden, heeft u alsnog een kans om de beslissing te maken wat te geloven. En dit is de reden waarom ik dit nu opschrijf, in de vorige 2 delen had ik al gemeld dat ik vele theorieën tegenkwam, vele meningen die mensen hebben gevormd door ideeën en visies van andere mensen. Nu wil ik niet mijn visie geven hoewel ik besef dat wat ik nu zeg tot op zekere hoogte, mijn interpretatie zal zijn. Maar ik verzeker u dat dit geheel anders zal zijn dan wat u normaal heeft gehoord. Wellicht heeft u gehoord van een eindtijd, een heleboel over een opname voor of na een grote verdrukking en of de terug keer van de Messias. Dit alles heeft met elkaar te maken kan niet los gezien worden en ik geloof is niet ver meer in de toekomst.

Het is nu aan het einde van de Shabbat, precies 1 week na de start van de oorlog. Israël staat op het punt de Gazastrook in te vallen. Amerika heeft ter ondersteuning hun grootste vliegdekschip met andere schepen gestuurd welke nu in de wateren vlakbij Israël zijn. De Bijbelse gebeurtenissen welk ik hierboven heb gemeld heeft nog geen basis om te starten. Wat bedoel ik daarmee?

Allereerst wil ik het hebben over de theorie van de opname. De enigste keer dat de Bijbel hierover lijkt te spreken staat in:  1 thes.4:16 Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem des archangels, en met de bazuin Gods nederdalen van den hemel; en die in Christus gestorven zijn, zullen eerst opstaan; 17 Daarna wij, die levend overgebleven zijn, zullen te zamen met hen opgenomen worden in de wolken, den Heere tegemoet, in de lucht; en alzo zullen wij altijd met den Heere wezen.

Yeshua (Jezus) komt ergens in de toekomst op de wolken terug, dat heeft een engel bij Zijn hemelvaart ook gezegd. De profeten hebben het dan allemaal over de dag des Heren. Vooraf dit gegeven of deze dag, staat in het eerste hoofdstuk dat Paulus zegt in 1 Thes.1:6 En gij zijt onze navolgers geworden, en des Heeren, het Woord aangenomen hebbende in vele verdrukking, met blijdschap des Heiligen Geestes; Paulus heeft het over de gelovigen van Christus die het Woord hebben aangenomen, welk Woord is dat? Het enigste Woord waar Paulus het over kan hebben daar het zg NT toen nog lang niet bestond, is het zg Oude Testament. En dat rijmt precies met wat er ook hiermee te maken heeft beschreven in Openb.12: 17 En de draak vergrimde op de vrouw, en ging heen om krijg te voeren tegen de overigen van haar zaad, die de geboden Gods bewaren, en de getuigenis van Jezus Christus hebben. Zij die de getuigenis van Yeshua hebben EN die Gods geboden bewaren, oftewel geloven en doen. Helemaal op het eind zegt de Bijbel dat de werkelijke gelovigen niet alleen in Yeshua geloven maar ook de geboden doen. ZEGT UW BIJBEL DAT OOK EN WAT GELOOFT U HIERVAN?

Daarna in vers 10 En Zijn Zoon uit de hemelen te verwachten, Denwelken Hij uit de doden verwekt heeft, namelijk Jezus, Die ons verlost van den toekomenden toorn. Als Hij terug komt op de wolken komt Hij niet met een bloemetje of een bedank kaartje, nee Hij komt terug om gerechtigheid te brengen door een nieuwe Hemel en Aarde te maken. Hoe doet Hij dat? Onder andere Petrus geeft ons het antwoord 2Petr.3:10 Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.

11 Dewijl dan deze dingen alle vergaan, hoedanigen behoort gij te zijn in heiligen wandel en godzaligheid!

Ook Petrus maakt onderscheid in diegene die in heilig zijn en daarin wandelen en diegene die dat niet doen. Ik meld voor deze studie nu alleen dat diegene die wel heilig wandelen, diegene zijn die tijdelijk van de aarde worden weggehaald Christus tegemoet in de lucht. EN eigenlijk maakt het niet zo veel uit waar u bent maar ik verzeker u dat als HIJ de aarde met alle elementen erop doet verbranden dat u daar niet wilt zijn. Maar voordat die laatste dag er zal zijn, is daar nog een periode genoemd de dagen daarvoor of zoals de Bijbel dat noemt; ‘de laatste dagen’. Onder andere in het volgende; Ez.38:16 En gij zult optrekken tegen mijn volk Israël, als een wolk, om het land te bedekken; in het laatste der dagen zal het geschieden; dan zal Ik u aanbrengen tegen Mijn land, opdat de heidenen Mij kennen, als Ik aan u, o Gog! voor hun ogen zal geheiligd worden.

De Profeten in de Bijbel hebben het allemaal over wat er nog moet gaan gebeuren. Ez.38:12 Om buit te buiten, en om roof te roven; om uw hand te wenden tegen de woeste plaatsen, die nu bewoond zijn, en tegen een volk, dat uit de heidenen verzameld is, dat vee en have verkregen heeft, wonende in het midden des lands. Israël was nooit interessant in de zin van grondstoffen die ze bezaten tot voor zeer kort geleden toen men zeer grote hoeveelheden olie en gas vonden. Pas nu is Israel ook economisch DE bedreiging voor Arabische landen. De meeste hebben een deal met USA gesloten maar bijvoorbeeld Iran niet, hun deal is oa met Rusland, Turkije en China. Die zouden maar wat graag willen, dat ze die buit olie en gas van Israel, in handen hadden.

Nu zeggen sommigen; ‘dat is allemaal geweest’ waarbij ik dan wil wijzen op het volgende wat er net voor staat. Ez.38:10 Alzo zegt de Heere HEERE: Te dien dage zal het ook geschieden, dat er raadslagen in uw hart zullen opkomen, en gij zult een kwade gedachte denken, 11 En zult zeggen: Ik zal optrekken naar dat dorpland, ik zal komen tot degenen, die in rust zijn, die zeker wonen, die altemaal wonen zonder muur, en grendel noch deuren hebben. Ja, Israël heeft in het verleden veel vijanden gehad die ze overvielen, doden en gevangen namen. Er is echter een groot verschil met toen en nu. Net als in de rest van de wereld en Europa, waren alle steden beschermt voor aanvallen van buitenaf. Alle steden hadden verdedigingswerken, muren met kanonnen erop of kastelen of grachten of…  Alleen in onze tijd heb je in nu Israël veel mensen die wonen in dorpen en steden, dorpen en steden ZONDER muren. Het Israël van 2000 jaar geleden had dat niet op de enkele nomade dorp of boerderij na dan.

Natuurlijk gebeuren er incidenten maar de overgrote meerderheid voelt zich veilig met een leger als de IDF, men leeft en is precies zoals er staat in Ezechiel, in rust. Men voelt zich zeker tenslotte was er geen vijand die het waagde of strategisch de overhand heeft  en de meeste ‘christenen’  hebben het over Gods oogappel en Hij die niet toe zal staan dat Israël wordt verslagen. Maar hoewel dat laatste zeer waar is, wilt JHWH dat alle mensen niet verloren gaan wat alleen maar mogelijk is als ze voor Hem kiezen, te beginnen met zijn Gemeente. Net als het volk bij Mozes beseffen wij niet ten volste wie Hij is en moeten wij worden voorbereid (weeën) en uiteindelijk door plagen erbij worden bepaald dat Hij en alleen Hij, al onze aandacht en vertrouwen waard is en zo de juiste keuzes op het juiste moment doen om te kunnen leven. Ik geloof dat 1 van die weeën deze oorlog zal zijn waarbij het lijkt dat alles verloren zal zijn voor Israël. En als Jeshua niet in zou grijpen dat, dat precies zo zou zijn tw; geen Israël meer, maar JHWH heeft alles van te voren bepaalt.

Elke oorlog is verschrikkelijk en helaas is er iets verschrikkelijks nodig om de mensen te laten kiezen. Nu kunt u zeggen; ‘maar is dat een liefhebbende God’? ja dat is Hij waarom? omdat men nu op een manier leeft die afloopt, die met pijn, verdriet en ellende wordt geleefd, een manier die Hij niet wilt maar waar de mensen zelf voor hebben gekozen. De wereld met alle ellende die we zelf hebben veroorzaakt wilt Hij niet laten voortploeteren, want uiteindelijk zal de mens zonder Zijn ingrijpen zichzelf vernietigen. Behalve dat heeft Hij aan Abraham belooft dat zijn kinderen het land zullen beërven. Dat land is vele malen groter dan het huidige Israel.

Ez.38:18 Maar het zal geschieden te dien dage, ten dage als Gog tegen het land Israëls zal aankomen, spreekt de Heere HEERE, dat Mijn grimmigheid in Mijn neus zal opkomen. 19 Want Ik heb gesproken in Mijn ijver, in het vuur Mijner verbolgenheid: Zo er niet, te dien dage, een groot beven zal zijn in het land Israëls! 20 Zodat van Mijn aangezicht beven zullen de vissen der zee, en het gevogelte des hemels, en het gedierte des velds, en al het kruipend gedierte, dat op het aardrijk kruipt, en alle mensen, die op den aardbodem zijn; en de bergen zullen nedergeworpen worden, en de steile plaatsen zullen nedervallen, en alle muren zullen ter aarde nedervallen. 21 Want Ik zal het zwaard over hem roepen op al Mijn bergen, spreekt de Heere HEERE; het zwaard van een ieder zal tegen zijn broeder zijn. 22 En Ik zal met hem rechten, door pestilentie en door bloed; en Ik zal een overstelpenden plasregen, en grote hagelstenen, vuur en zwavel regenen op hem, en op zijn benden, en op de vele volken, die met hem zullen zijn. 23 Alzo zal Ik Mij groot maken, en Mij heiligen, en bekend worden voor de ogen van vele heidenen; en zij zullen weten, dat Ik de HEERE ben.

Er moeten nog een aantal dingen in de nabije toekomst gebeuren, 1 daarvan is dat er vele volkeren tegen Israël zal gaan vechten. En net voordat het hele land met Vijanden wordt overspoelt, net voordat alles voor Israël verloren lijkt, grijpt God in. Hij grijpt dan op zodanige manier in dat iedereen die dan nog leeft weet dat Hij God is en wat Hij voor Israël heeft gedaan. Dan volgt er nog veel meer maar dan is er bij u wellicht de herinnering van dit stukje. Mocht u toch meer weten kunt u hieromtrent genoeg vinden op deze blog.

En dan kom ik terug op de huidige oorlog met hamas, is dit de genoemde oorlog van Ezechiël? Antwoord NEE, nu nog niet. Maar.. het heeft de potentie om te escaleren. Zoals ik al melde draait alles om olie het geld en wie dat bestuurd. Op dit moment is dat het westen met de grootste speler de USA. Er worden en zijn op dit moment echter andere coalities gevormd tw; Rusland, China, Iran, Irak, Libanon etc. die precies hetzelfde willen en daarom het huidige conflict zijn aangegaan. Om de olie en daarmee gepaarde wereldeconomie te waarborgen heeft de USA haar grootste vliegdekschip in de middellandse zee gestationeerd met vele ander schepen. Zo’n machtig vldschip kan van verre afstand vele rakketten en vliegtuigen het luchtruim en zee bewaken voor Israël. Maar wat zou er gebeuren als dit 5000 bemande schip door rakketten zou worden vernietigd door Iran? USa zal dan hoogstwaarschijnlijk met Iran in oorlog zijn, maar ook vanwege de coalities met Rusland en China. En USA zal op haar beurt worden gesteund door de NATO dus Europa. Aangezien alles draait om Israël is de profetie van Ezechiël dan plotseling geen toekomst meer, maar werkelijkheid. PS Gog en Magog zijn vermoedelijk Rusland en Turkije, in ieder geval liggen deze twee landen in het Noorden van Israël, de richting waar de gezamenlijke vijand vandaan komt.

Gaat dat ook gebeuren? Wie zal het zeggen? Op een dag komt Yeshua terug dan zijn er al een aantal dingen gebeurd. Die dag is volgens mij niet meer zo ver, dus of dit deze oorlog is of een volgende, ik geloof in de Bijbel die dat zegt; DAT het gaat gebeuren. Nogmaals u hoeft dit (nog) niet te geloven maar als het gebeurd dan hoop ik dat u de juiste keuze maakt. Tot die tijd; lees de Bijbel, volg Hem na en bepaal uw doel.

Shalom Raymond

 

 

Reacties