Doorgaan naar hoofdcontent

OUD 2022 naar NIEUW 2023



Terugblik  2022

 

Het is alweer de laatste dag van het Gregoriaanse jaar 2022, alvast een gezegend 2023.

Wat gaat de tijd snel en het lijkt wel steeds sneller te gaan.

Ook de gebeurtenissen en opvattingen in de wereld van vandaag volgen elkaar op in rap tempo.

Daarnaast is er in mijn persoonlijke leven de afgelopen jaar ook nogal wat gebeurd.

 

Zo waren we afgelopen jaar in de nasleep van Covid, regeringen alom stelden hun opgelegde maatregelingen bij, en eerder gemelde ernstige omstandigheden werden niet meer zo heet opgediend.

In sommige gebieden zijn zelfs vertegenwoordigers van de staat benauwd om wat de bevolking eventueel gaat doen, vanwege de gevolgen van hun onnodige valse maatregelingen en de schade aan leefomstandigheden die daarmee gepaard ging. Mensen zijn wat mondiger geworden naarmate er meer info en daadwerkelijke cijfers naar boven komen.

 

Nu gebeuren er nog steeds allerlei rampen en oorlogen, dat is nog nooit anders geweest, waarbij ook de politieke gebruik making en stemming makerij voor de mensen hetzelfde is gebleven.

De Bijbel zegt in Matth.24;12 En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.  En als er iets merkbaar en zichtbaar is in de wereld dan is het dit wel. Zolang een ieder zich gerespecteerd en vrij voelt in zijn / haar wereldje, dan mag de wereld verder in elkaar storten. Zolang men kan doen wat hij/zij wilt door lekker op vakantie te gaan, leuke vrije tijd bestedingen (oa film, sport, vrije sex) kan doen, mooie dingen kopen etc, alles waarmee men zichzelf goed kan laten voelen, dan is hun leefbaarheid geweldig. Daarentegen getuigen de vele zelfmoorden dat indien dat wereldje anders loopt, men het vaak opgeeft omdat de leegte die dan volgt te overweldigend is.

De gevoelens die gepaard gaan met onze wereldleven moeten steeds weer worden ‘gevoed’ door de consumpties, vakanties en andere bezigheden, om de werkelijke leegte niet te hoeven ervaren.

En dit zal alleen maar erger worden, tenminste als je de Bijbel gelooft. Maar of je de Bijbel of iets anders gelooft, iedereen kan de snel dalende rechtvaardigheid zien in de veel en dagelijkse voorkomende corrupties bij Koningen, staat en volk. Bij de vertegenwoordigers van de staat geld; hoe erger de misdaad hoe nietiger de straf. Tevens zorgen deze zelfde vertegenwoordigers dat elke bepaling uit de Bijbel waarop de wetboeken van westerse wereld zijn gestoeld, vernietigd worden.

En de gevolgen van het verwijderen van Bijbelse opvattingen uit de scholen en maatschappij sinds de jaren 80, zien we terug in onze dagelijkse wereld en vragen ons af hoe het toch komt dat de wereld steeds slechter wordt.

Tja, was het zo slecht om de kinderen op de scholen de Bijbels waarden te leren? Zoals eer je vader en moeder, of je mag niet iets stelen wat niet van jou is, of je mag een ander geen pijn doen, of wat dacht u van deze; heb je vrouw lief en zorg voor elkaar tot de dood elkaar scheid?

Maar nee, zoals dat altijd al is geweest, dat wanneer de mens zelf wilt beslissen wat goed is en wat slecht en Gods Woord niet wilt volgen, dat de ‘zegen’ die daarmee gepaard gaat tw de zelfdestructie en verachting van Zijn Woord, de mens verteerd.

Scheidingen, stelen en moorden om niets zijn een dagelijks beeld geworden en zelfs is het geen nieuws item meer omdat men het niet interesseert, tenzij het op heel spectaculaire wijze of bewust politiek getint wijze gebeurd, en men het wilt dat je ziet om je weer een richting op te duwen.

En in dit alles was 2022 een jaar waar je ook steeds meer geluiden kon horen over al de bedreigingen die binnenkort over de hele mensheid komt.

Zo heb je oa;  klimaatveranderingen met stijgende zeespiegel.

                        Overstroming van rivieren en meren of juist droogvallen.

                        Vernietiging van aarde door asteroïden.

                        Vernietiging van aarde door zonnevlammen.

                        Vernietiging van alle vegetatie door CO2,

                        Vernietiging door atoomwapens

                        Voedsel tekorten (bewust)

En dit zijn er maar een paar welke ik allemaal met een korreltje zout neem. Waarom? omdat ik in de Bijbel geloof en die een heel andere toekomst geeft en laat zien. Behalve dat, heb ik in teveel omgevingen gezeten waarbij politieke beslissingen vooraf werden bepaald om de mensen of locaties te sturen, dikwijls gepaard met enorme bedragen voor onkosten welke onnodig en opgezet waren, door de belasting betaler betaald.

Als ik dit nu opschrijf is groot deel van de ver. Staten in een zeer koude winter beland met temperaturen van – 45C, zelfs landen als Saoedi Arabië, Iran en Afghanistan hebben met zeer veel regen en koude te maken en Engeland beleeft nu een sneeuwstorm. Als dit niet zo zorgwekkend was voor de mensen die het meemaken dan zou ik bijna lachen om wat de natuur denkt en laat zien van de bedachte aarde opwarming. Ja in Frankrijk hebben ze nu weinig sneeuw en daar zeuren ze natuurlijk met de aarde opwarming mee, ik denk alleen dat je dat nu in grote delen van de US niet hoeft te zeggen bij temperaturen ver beneden het vriespunt.

De belangrijkste bedreiging (voor sommige althans) is die van de zogenaamde over bevolking, de milieu verwaarlozing van de aarde vanwege de rotzooi van de overtollige mens. De aarde en sommige mensen daarop moeten beschermd worden om een rijk en overvloedig leven te hebben. En je kan je afvragen of de eerder genoemde bedreigingen in het leven zijn geroepen om deze laatste bedreiging (voor hun), af te weren.

Alles onder de zogenaamde noemer; voor het toekomstige nageslacht of voor het behoud van de aarde. Het is de godsdienst van de wereld, de verheerlijking van alles behalve de Schepper. Ja ze zullen alles doen om hun eigenwijze bedenkingen hoog te houden, om maar niet afhankelijk te zijn van een God, maar om zichzelf als god te zien, heersende over de mens en de aarde. Hoe waar is het volgende;

Ps.2:2 De koningen der aarde stellen zich op, en de vorsten beraadslagen te zamen tegen den HEERE, en tegen Zijn Gezalfde, zeggende: 3 Laat ons hun banden verscheuren, en hun touwen van ons werpen. 4 Die in den hemel woont, zal lachen; de HEERE zal hen bespotten.

Maar zoals gezegd geloof ik niet in wat de mensen verzinnen maar wat God door Zijn Woord heeft gezegd. Hij die Zijn Zoon uit Egypte heeft geroepen om het licht te zijn voor de wereld.

Eerst door Zijn volk Israël te halen uit Egyptische slavernij naar het beloofde land, daarna door Zijn Zoon uit Egypte te halen om Zijn roeping als het Licht te vervullen en straks om wederom Zijn volk uit de wereld (Egypte) te halen en de wereld te laten zien dat Zijn licht overwint.

EN juist dat laatste is hetgeen waarop ik wacht, hetgeen waarvoor Mozes het volk al had gewaarschuwd, dat dat zou gebeuren als ze hun eigenwijsheid zouden doen ipv naar God te luisteren. Dat ze na zoveel eeuwen van waarschuwingen door God en alle profeten, het beloofde land werden uitgejaagd. Eerst de 10 stammen bekend als Israël door toedoen van Assyrië, waarbij zij geheel zouden opgaan in de wereld. En later de stammen Judah en Benjamin bekend als de Joden, eerst onder Babylon en later door de Romeinen.

Gods land, het beloofde land kreeg zo haar rust en zoals God had voorgezegd zodra Zijn volk niet meer Zijn volk wilde zijn werd het land een woestenij. Maar de God van de Bijbel deed een belofte aan Abraham en de beloofde zoon Izaak. En doordat Hij (JHWH) niet veranderd, kan ook Zijn Woord en of belofte niet veranderen.

JHWH zegt Deut.30: 3 En de HEERE, uw God, zal uw gevangenis wenden, en Zich uwer ontfermen; en Hij zal u weder vergaderen uit al de volken, waarheen u de HEERE, uw God, verstrooid had. En dit is niet de enige keer dat Hij zegt dat Hij Zijn volk weer zal terugbrengen naar Zijn land. Wel waren er een aantal voorwaarden die vooraf gaan wat moet gebeuren en Hij kan ingrijpen.

Onder andere moesten de stammen Judah en Benjamin eerst terugkeren naar het land. En het mensonmogelijke is in 1948 gebeurd, de staat Israël was na 2000 jaar weer in het land terug. Dit was de start van vele voorwaarden welke moesten gebeuren om de belofte van de overige 10 stammen (Israël) ook terug te brengen. En juist het afgelopen jaar zijn een groot aantal van die voorwaarden ingevuld. Zodanig dat ik de grote Verdrukking binnen een paar jaar en Zijn terugkomst daarna verwacht.

Yeshua meld zelf in Matth.24 wanneer de grote verdukking begint namelijk nadat de heilige plaats… Er is op dit moment echter niets heilig in Jeruzalem en daar draait het om, wanneer is iets heilig en wanneer gaat dat op voor Jeruzalem? 15 Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniël, den profeet, staande in de heilige plaats; (die het leest, die merke daarop!)

Vele kennen deze tekst wel maar het valt op dat zo goed als niemand dan in Daniel kijkt wat er dan moet gebeuren. Wat is de situatie voordat die gruwel ten tonele komt? Dan.11:31 En er zullen armen uit hem ontstaan, en zij zullen het heiligdom ontheiligen, en de sterkte, en zij zullen het gedurige offer wegnemen, en een verwoestenden gruwel stellen.

Het gedurig offer wordt weggenomen, welk gedurig offer? Er staat nu helemaal niets in Jeruzalem!! En juist daar draait het eerst om, om überhaupt zo’n offer te kunnen doen aan JHWH moeten een aantal dingen plaatsvinden en juist die dingen gebeuren in rap tempo.

Dat dat offer dan wordt gestopt is helemaal niet vreemd, 99,99 Procent van de kerk denkt dat offeren iets afgedaan is, Jezus heeft het offeren afgeschaft is hun leus. Ze vergeten alleen dat JHWH dus ook Yeshua niet verandert, dat een offer betekenissen heeft, dat bijvoorbeeld JHWH onder andere daarmee wordt geëerd en bevestigd wordt als de Koning en Schepper van de aarde. EN nu weet u wellicht meteen ook waarom iemand anders dat gestopt wilt hebben en in plaats van Hem als zo’n god geëerd wilt / gaat worden.

De nieuwe regering onder Netanyahu is net ingezworen en ik zal aankomende periode een complete verandering verwachten op de tempelberg van Jeruzalem, wat voor het eerst sinds 2000 jaar de basis kan geven voor de invulling van Gods belofte aan Abraham.

Ik melde dat ikzelf ook grote veranderingen heb meegemaakt afgelopen jaar wat het jaar daarvoor begon. Ik ben na een jaar ziek geweest te zijn afgelopen Juli weer begonnen met werken. Mijn wereld is door mijn ziek zijn volkomen veranderd, zo was ik vorig jaar rond deze tijd net een maand thuis. Ik was 1 December 2021 thuisgekomen na een herstel periode in Heliomare als gevolg van ruim 2 maanden coma, door covid.

Ik heb tijdens mijn ziekte vooral toen ik in coma was, een bijzondere tijd meegemaakt waarbij ik lange tijd op het randje van de dood heb geleefd, en ben er voor mijn gevoel zelfs overheen gegaan. Eenmaal uit coma moest ik letterlijk alles weer leren omdat ik niet meer kon slikken, praten of bewegen. Na letterlijk bloed, zweet en vooral tranen zit ik nu deze blog te schrijven, kan ik nu redelijk functioneren en ben zelfs weer aan het werk. Helaas ondervind ik nog veel schade en heb ik wat beperkingen maar ik ga ervan uit dat JHWH mij op een dag100% geneest.

Dat Hij dat nog niet heeft gedaan zal een reden hebben, ik vertrouw Hem dat Hij het beste voor mij weet en wilt. Dit was voor mij ook de reden om deze blog te beginnen na mijn ziekte. Er zijn zoveel theorieën van mensen die zeggen God en Zijn Woord te kennen, en dat zullen ze wellicht ook van mij zeggen. Maar het is niet een kwestie van kennen maar houden van! Iedereen heeft wel gehoord van de Bijbel, maar er zijn maar enkelen die de Bijbel werkelijk als de enige waarheid zien.

Ja ze zeggen het wel, maar komen vervolgens met een theorie die uit een ander boek / religie / traditie komt, en proberen vervolgens de Bijbel daarop af te stemmen en of te verklaren. Ze merken niet op dat ze alle theorieën op de Bijbel af moeten stemmen i.p.v. de Bijbel te verdraaien om een theorie te handhaven. En zeer vele, geloven de boeken naast de Bijbel, de gevestigde tradities en alle theorieën die daarbij horen, en soms denk ik wel eens bij mij zelf heb ik het dan zo fout tegenover al die mensen? Wie ben ik?

Gelukkig geeft hetzelfde Woord welke ik alleen als Waarheid beschouw ook een antwoord wanneer het o.a. vele keren  en zelfs door Yeshua zegt; 8 Ik zeg u, dat Hij hun haastelijk recht doen zal. Doch de Zoon des mensen, als Hij komt, zal Hij ook geloof vinden op de aarde? Geloof heeft altijd betrekking op Zijn Woord, geloof je wat Hij zegt in Zijn Woord of geloof je meer in de boeken van mensen? Het is voor mij niet vreemd dat Hij zegt of Hij nog geloof vind als Hij terugkomt, dat zie ik ook als ik de mensen om mij heen hoor en zie.

Maar daarom komen de plagen (grote verdrukking) zoals in de tijd van Mozes gebeurde, weer terug. Ze komen weer terug om een ieder te laten weten dat er een God is, dat Zijn Woord waar is. Dat Hij Zijn belofte aan Abraham en Zijn volk komt vervullen en dat Hij ze wederom zal verlossen. Maar voorafgaande deze grote exodus geeft Hij een ieder wederom kansen om voor Hem te kiezen.

Ja er komt een tijd aan die zeer moeilijk zal worden, er zal een grote benauwdheid zijn, maar met Hem ben je meer dan overwinnaar.

 

Daarom, lees uw Bijbel, volg Hem na en bepaal uw doel.

 

Shalom Raymond

 


Reacties