Doorgaan naar hoofdcontent

Het einde der TIJDEN slot

 

 


Zijn Komst GELOOF

 

Welke eindtijd scenario u aanhangt is afhankelijk wat u gelooft of liever gezegd; WIE u gelooft. Want zelfs indien u in de God van de Bijbel gelooft kunt u allerlei neven ‘waarheden’ erop na houden. Hierin is de vraag ondersteunen deze ‘waarheden’ de Bijbel of probeert u de Bijbel te gebruiken om de gevonden neven waarheden te ondersteunen. Vooral dat laatste is voor 99 % van de huidige theorieën toepasbaar, het is zeer triest om elke keer weer te ontdekken dat mensen eerder voor een fabel dan voor Gods Woord staan.

Ik heb middels een heleboel teksten uit de Bijbel getracht u te laten zien wat er nog allemaal aan komt. En wat ik heb opgeschreven is niet eens alles, ook gaat er daarna een heleboel gebeuren maar “wie dan leeft die dan zorgt”.

Er zijn nog andere theorieën die meestal hun basis hebben uit andere boeken, zoals Hénoch en Jubilee en Yasher. Hierbij hoor ik meestal dat dit of ook in de Bijbel hoort of dat dit ook Gods Woord is. Ik zie dit met grote verwondering aan want dan zijn er denk ik drie opties.

  1. ze kennen de inhoud van de Bijbel niet
  2. ze kennen de inhoud van deze boeken niet
  3. een combinatie van deze 2

In ieder geval gaan ze recht tegen Gods Woord in wat keer op keer zegt; 32 Al dit woord, hetwelk ik ulieden gebiede, zult gij waarnemen om te doen; gij zult daar niet toedoen, en daarvan niet afdoen. Aangezien deze boeken vol staan met aanvullingen en weglatingen van Gods Woord en waarin engelen verering een belangrijke rol speelt, is het mij een compleet raadsel waarom mensen dit willen geloven.

Wat is nu Bijbels geloof of zoals de Bijbel zegt 'aman’ (אמוּן).  Het woordje 'Aman is op verschillende manieren vertaald, als geloof, geloven, trouw, verzekering en verzorging.

Een afgeleide van aman is het woord emunah (אמוּנה) – vertaald als trouw, vertrouwen, waarheid, stabiel.

Een andere afgeleide is emet (אמת)  vertaald als waarheid, waar, en gelijk.

amen (אמן) is het laatste afgeleide woord van aman en word gebruikt als bevestiging.

De eerste keer dat het woord 'aman wordt vermeld is in Num11:12. Heb ik dan al dit volk ontvangen? heb ik het gebaard? dat Gij tot mij zoudt zeggen: Draag het in uw schoot, gelijk als een voedstervader den zuigeling draagt, tot dat land, hetwelk Gij hun vaderen gezworen hebt?

Mozes is door YHVH aangewezen als de 'zogende' vader van deze opstandige kinderen. YHVH wenst dat deze man het object is van volledig vertrouwen voor deze ongehoorzame kinderen. Ware geloof is precies dat, het volledige vertrouwen dat een hulpeloos kind in zijn voedende ouders heeft. Het beeld dat hier wordt gebruikt, is dat van jonge kinderen die 100% in hun voedsel gevende vader geloven.

God is die vader die ons voedsel geeft en die 100% GELOOF in Hem alleen wilt, volledig vertrouwen van ons in Hem, dat Hij alle controle en zekerheid heeft om te leven in overvloed, onder alle omstandigheden.

Net zoals een zuigeling zijn voedster herkent en geen ander accepteert, zo ook wij.

Iemand die Gods Woord veranderde was iemand die Gods woord vernietigde, iemand die Gods Woord bracht zoals bedoeld was iemand die Gods Woord vervulde.

Yeshua bracht de volledige invulling op de berg Math 5, Men had gehoord maar Hij vervulde Torah door de werkelijke invulling bekend te maken.

Met alles wat er nu is en alle ellende wat nog zeker gaat komen, is het de taak en opdracht van Zijn volk om met volle vertrouwen Zijn Woord vertrouwen en zeker weten dat wij zullen leven met Hem in Zijn Koninkrijk.

Tevens dat wij dit geloof uit dragen naar de mensen om ons heen, als 1 van de twee getuigen. Zijn wij dat volk?, zijn wij die gelovigen?

Hebben wij het volledige vertrouwen in Hem en Zijn herstelplan ipv alleen het geloof dat Hij ergens bestaat en bepaalde dingen heeft gedaan?

Geloof is de zekerheid in de inhoud en het bewijs van onze toekomst in en met Hem, door het compleet vertrouwen en doen van al Zijn geboden en instellingen.

Zo is Abraham de vader van het geloof omdat hij door zijn handelingen liet zien dat hij JHWH 100% vertrouwde. Hij hoorde God en hij handelde op Zijn Woord. Abraham liet alles wat hij had geleerd achter en volgde een nieuwe leer, hij stapte van de ene wereld in de andere. Abraham is trouwens de enige in de Bijbel van wie God heeft gezegd 'wandel VOOR mijn aangezicht' wat inhoud dat hij volwassen was in zijn geloof. Van anderen zei Hij wandel naast mij en moest God het voorbeeld zijn. Van ons vraagt Hij wandel zoals ik heb gewandeld dus moeten we doen wat Hij heeft gedaan, weet uw wel de bekende bumpersticker 'WWJD', wat heel vroom staat maar niemand werkelijk doet.

Joh.10: 25 Jezus antwoordde hun: Ik heb het u gezegd, en gij gelooft het niet. De werken, die Ik doe in den Naam Mijns Vaders, die getuigen van Mij.

26 Maar gijlieden gelooft niet; want gij zijt niet van Mijn schapen, gelijk Ik u gezegd heb. 27 Mijn schapen horen Mijn stem, en Ik ken dezelve, en zij volgen Mij.

28 En Ik geef hun het eeuwige leven; en zij zullen niet verloren gaan in der eeuwigheid, en niemand zal dezelve uit Mijn hand rukken. 29 Mijn Vader, die ze Mij gegeven heeft, is meerder dan allen; en niemand kan ze rukken uit de hand Mijns Vaders.

30 Ik en de Vader zijn een.

Nogmaals naar wiens stem luistert u? zegt u naar de stem van God? hoor en doe dan wat Hij zegt. Zegt u dit maar gelooft ook in andere boeken? tja dat kan, maar dan doet u wat andere zeggen!

Bijbels geloof is niet iets wat je hebt, Bijbels geloof is het handelen naar je overtuiging, en het is echt zo waar, waar je hart vol van is....als mensen net zo fanatiek waren van Gods Woord als van datgene wat ze verdedigen. Hoe zou de wereld er dan uit zien, hoe snel kon Hij dan terug komen.

Als Yeshua ons voorbeeld is en Hij luisterde altijd eerst naar de Vader voordat Hij handelde overeenkomstig wat Hij hoorde, dan zo ook wij handelen naar wat wij van Hem hebben gehoord. Hijzelf zegt elke keer; 'doe zoals ik heb gedaan' en dat doen begon met Mozes.

Daarom verwijst ook Yeshua steeds weer naar Mozes en daarom verwijst Mozes naar de profeet die komt en net als hij zal zijn => Yeshua

Waarom was de Romeinse hoofdman volgens Yeshua; het voorbeeld van geloof?

Omdat hij liet zien dat hij wist dat Yeshua handelde in de autoriteit van God de vader. Zijn soldaten deden precies hetzelfde, ze gehoorzaamden hem omdat hij onder bevel (autoriteit) stond van de keizer.

Waarom gehoorzaamt (bijna) iedereen bijv. naar het ‘in naam der wet’=> autoriteit

Heb.11:6 Maar zonder geloof is het onmogelijk Gode te behagen. Want die tot God komt, moet geloven, dat Hij is, en een Beloner is dergenen, die Hem zoeken.

100% vertrouwen in Hem dat is vaak onder omstandigheden waarin we kunnen verkeren heel moeilijk.

PS 34: 23 De HEERE verlost de ziel Zijner knechten; en allen, die op Hem betrouwen, zullen niet schuldig verklaard worden.

 

Geloof komt dus door het horen en er dan naar te handelen, dat houd in dat wat je hoort ook actueel moet zijn, en haar basis uit de Bijbel moet komen.

Vele mensen horen wel maar horen niet, dat komt omdat het niet voor hen is bedoeld.

Alleen Zijn kinderen op Zijn tijd zijn bestemd om te horen en daarna te handelen.

Zonder handelingen is het geloof een nietszeggende zaak. Heeft u dat gehoord of niet!

Wees er zeker van dat ALLEEN Zijn Woord de waarheid heeft, want als u dit niet zeker weet en of er naar handelt, dan is alles wat hier staat gewoon 1 van de vele waarheden, waarvan u kunt kiezen. En dat is nu precies waar het allemaal om draait.

Voor wiens waarheid kiest u ?

8 Doch al ware het ook, dat wij, of een engel uit den hemel u een Evangelie verkondigde, buiten hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt.

9 Gelijk wij te voren gezegd hebben, zo zeg ik ook nu wederom: Indien u iemand een Evangelie verkondigt, buiten hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt.

10 Want predik ik nu de mensen, of God? Of zoek ik mensen te behagen? Want indien ik nog mensen behaagde, zo ware ik geen dienstknecht van Christus.

Op een dag zal een ieder de keuze hebben om Hem te volgen, een ieder zal ook weten dat JHWH bestaat, en toch zullen vele niet voor Hem kiezen. Hij geeft straks tekenen en bij elk teken is het duidelijk dat een ieder de keuze heeft. Net als in Egypte zullen er mensen zijn die bij God willen horen en mensen die bij Farao (in de wereld) willen blijven, Net als in Egypte zullen deze tekenen voorbodes zijn van wat er nog gaat komen. Bent u er dan klaar voor om dan met de eerstvolgende Pascha te vertrekken? net als toen met Mozes. Wat zegt uw geloof?

Dit was het laatste deel van deze serie, nu weet u ook wat ik bedoel met woorden waarmee ik altijd eindigt, want u bepaalt zelf waar en met wie u de eeuwigheid doorbrengt.

Lees uw Bijbel, Volg Hem na en bepaal uw doel

 

Shalom Raymond

 

Reacties