Doorgaan naar hoofdcontent

Het einde der TIJDEN 9



3c Zijn komst

 

Wel, als u al de 09 delen van deze serie heeft gevolgd dan weet u inmiddels dat er in de Bijbel veel, heel veel over het totale herstelplan van JHWH wordt gesproken. Dat er een 2de Exodus komt waarover de Bijbel spreekt over een grote exodus en die de 1ste exodus van Mozes compleet overschaduwd in grote en aantal. Niet meer alleen uit Egypte maar nu uit het geestelijke Egypte tw; de hele wereld. Bijzonder hierbij is dat Egypte in het Hebreeuws samen met enkele andere woorden in het Hebreeuws, in het meervoud staat, Egypte is Mitsrayim. Niet zo verwonderlijk als u beseft dat er een aardse Egypte is en een geestelijke.

Voor de mensen die geloven in de zogenaamde opname (waar ik ook voorheen in geloofde) de vraag; ‘waar staat dat’ in de Bijbel? 

 

We gaan verder.

Jer.50:3 Want een volk komt tegen haar op van het noorden; dat zal haar land zetten in verwoesting, dat er geen inwoner in zal zijn; van de mensen aan tot de beesten toe zijn zij weggezworven, doorgegaan!

4 In dezelve dagen en ter zelver tijd, spreekt de HEERE, zullen de kinderen Israëls komen, zij en de kinderen van Juda te zamen; wandelende en wenende zullen zij henengaan, en den HEERE, hun God, zoeken.

5 Zij zullen naar Sion vragen; op den weg herwaarts zullen hun aangezichten zijn; zij zullen komen en den HEERE toegevoegd worden, met een eeuwig verbond, dat niet zal worden vergeten.

Jer. praat over de verwoesting van het grote babylon, ik denk dat een ieder weet dat dit ergens in de toekomst zal gebeuren. maar hij verteld er tevens bij  dat tegelijkertijd Juda en Israël tezamen  zullen wandelen op zoek naar hun God. Tevens wordt er gesproken over een nieuw verbond een eeuwig verbond, wat pas komt in de tijd als Hij terugkomt.

 

Jer 16: 14 Daarom, ziet, de dagen komen, spreekt de HEERE, dat er niet meer zal gezegd worden: Zo waarachtig als de HEERE leeft, Die de kinderen Israëls uit Egypteland heeft opgevoerd!

15 Maar: Zo waarachtig als de HEERE leeft, Die de kinderen Israëls heeft opgevoerd uit het land van het noorden, en uit al de landen waarhenen Hij hen gedreven had! want Ik zal hen wederbrengen in hun land, dat Ik hun vaderen gegeven heb.

Wij (Pascha vierders)  hebben het nog steeds elk jaar over de exodus, iedereen weet dat we dan de exodus van Mozes bedoelen en niemand denkt dan aan een andere exodus,  wat betekende de exodus van Mozes?? ………………….Wat zou bovenstaande dan kunnen betekenen??.........................

 

Jer/23: 7 Daarom, ziet, de dagen komen, spreekt de HEERE, dat zij niet meer zullen zeggen: Zo waarachtig als de HEERE leeft, Die de kinderen Israëls uit Egypteland heeft opgevoerd.

8 Maar: Zo waarachtig als de HEERE leeft, Die het zaad van het huis Israëls heeft opgevoerd, en Die het aangebracht heeft uit het land van het noorden, en uit al de landen, waarheen Ik ze gedreven had! want zij zullen wonen in hun land.

Nogmaals Jer. Die het nu heeft over het zaad van het huis Israël, wie is dat zaad?....................

En nogmaals zo waarachtig als de Heere leeft, leeft Hij??........................................

Niemand vandaag heeft het over deze exodus, DUS dit gaat nog komen!!

 

Jer 31: 8 Ziet, Ik zal ze aanbrengen uit het land van het noorden, en zal hen vergaderen van de zijden der aarde; onder hen zullen zijn blinden en lammen, zwangeren en barenden te zamen; met een grote gemeente zullen zij herwaarts wederkomen.

9 Zij zullen komen met geween, en met smekingen zal Ik hen voeren; Ik zal hen leiden aan de waterbeken, in een rechte weg, waarin zij zich niet zullen stoten; want Ik ben Israël tot een Vader, en Efraïm is Mijn eerstgeborene.

10 Hoort des HEEREN woord, gij heidenen! en verkondigt in de eilanden, die verre zijn, en zegt: Hij, Die Israël verstrooid heeft, zal hem weder vergaderen, en hem bewaren als een herder zijn kudde.

 

We hebben gelezen over dat God een grote vergadering bijeenbrengt, Hij zal ons leiden in een rechte weg, we zullen onze voet niet stoten, Hij is onze herder.

Allemaal woorden en of beschrijvingen van een volk die Hij in een tweede exodus weder brengt in hun beloofde land.

 

Let op we zijn nog steeds niet aangekomen bij Zijn 2de komst dit gebeurd allemaal nog daarvoor.

De volgende Psalm beschrijft naar mijn mening de 2de exodus, de start van die reis zal ergens in de grote verdrukking zijn. Waarschijnlijk zullen diegene de 1ste 2 of 3 verdrukkingen mee maken net als de Israëlieten in de tijd van Mozes. Een ieder had last van dat het water veranderde in bloed (een ster zal de rivieren vergiftigen), een ieder had last van de kikvorsen (oa uit de mond van de valse profeet zullen vorsen uitgaan). Pas bij de 4de plaag na de luizen was Israël verder gevrijwaard van de plagen 22 En Ik zal te dien dage het land Gosen, waarin Mijn volk woont, afzonderen, dat daar geen vermenging van ongedierte zij, opdat gij weet, dat Ik, de HEERE, in het midden dezes lands ben.

 

Ook Israël was toen geheel ondergedompeld in de cultuur en afgoderij van Egypte, Ook Israël moest toen een keuze maken om op de God van Mozes en hun vaderen, te vertrouwen. En toen zij de woorden van Mozes hoorde en JHWH zagen die het werkelijk vervulde, maakte vele van hen een keuze voor God en kon God hun beschermen. Zou dat straks ook het geval zijn? Ik denk het wel, er staat voor elke verzoeking die straks komt, dat de mensen moeten kiezen, het trieste is dat de meerderheid ondanks wat er dan allemaal gebeurd, kiezen voor hun eigen wijsheid i.p.v. voor JHWH.

 

PS 91 2 Ik zal tot den HEERE zeggen: Mijn Toevlucht en mijn Burg! mijn God, op Welken ik vertrouw!

3 Want Hij zal u redden van den strik des vogelvangers, van de zeer verderfelijke pestilentie.

Zijn dit de bedenkingen plannen van mensen? De verleidingen om kwaad te doen vanaf Kain?

God is echter daar met Zijn woord.

4 Hij zal u dekken met Zijn vlerken, en onder Zijn vleugelen zult gij betrouwen; Zijn waarheid is een rondas en beukelaar.

5 Gij zult niet vrezen voor den schrik des nachts, voor den pijl, die des daags vliegt;

6 Voor de pestilentie, die in de donkerheid wandelt; voor het verderf, dat op den middag verwoest.

7 Aan uw zijden zullen er duizend vallen, en tien duizend aan uw rechterhand; tot u zal het niet genaken.

Zou dit de reden zijn dat wij wenende zullen wandelen? Wenende voor de vele vele mensen die zullen vallen. Zie de volgende zin

8 Alleenlijk zult gij het met uw ogen aanschouwen; en gij zult de vergelding der goddelozen zien.

9 Want Gij, HEERE! zijt mijn Toevlucht! Den Allerhoogste hebt gij gesteld tot uw Vertrek;

10 U zal geen kwaad wedervaren, en geen plage zal uw tent naderen.

Wij zullen dus geen hinder hebben van Zijn plagen, maar die zullen wereldwijd aanwezig zijn.

11 Want Hij zal Zijn engelen van u bevelen, dat zij u bewaren in al uw wegen.

12 Zij zullen u op de handen dragen, opdat gij uw voet aan geen steen stoot.

13 Op den fellen leeuw en de adder zult gij treden, gij zult den jongen leeuw en den draak vertreden.

 

Wie zijn diegene die God helpt?

14 Dewijl hij Mij zeer bemint, spreekt God, zo zal Ik hem uithelpen; Ik zal hem op een hoogte stellen, want hij kent Mijn Naam.

Het kennen van Zijn Naam is niet de klanken kennen, weten hoe je Zijn naam uitspreekt, (alhoewel Zijn naam dan bekend zal zijn) Zijn naam kennen is door relatie met Hem, de karakter van God kennen en uitdragen, een ieder die Zijn naam denkt te kennen en iets anders dan Zijn karakter uitdraagt is in overtreding van het gebod 7 Gij zult den naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden, die Zijn naam ijdellijk gebruikt.

 

15 Hij zal Mij aanroepen, en Ik zal hem verhoren; in de benauwdheid zal Ik bij hem zijn. Ik zal er hem uittrekken, en zal hem verheerlijken.

16 Ik zal hem met langheid der dagen verzadigen, en Ik zal hem Mijn heil doen zien.

 

Op.12:6 En de vrouw vluchtte in de woestijn, alwaar zij een plaats had, haar van God bereid, opdat zij haar aldaar zouden voeden duizend tweehonderd zestig dagen.

Wat wil dit nu zeggen? Wij gaan dus niet meteen naar Israël maar ik denk net als bij Mozes dat we naar de berg worden gebracht in Midjan, het huidige Saudi Arabie. De berg Jabal al Lawz. Niet de verzonnen berg door de moeder van Constantijn in de huidige Sinai, Mozes en het volk moesten uit Egypte en de nog steeds bestaande Egyptische forten uit die tijd geven aan dat de huidige Sinai Egypte was. Nee Mozes en het volk Gingen naar Midian het huidige Saudi Arabie, de schoonvader van Mozes was Jethro, een Midianiet.

Waarom? Om te leren wat het is om Zijn volk te zijn. Om werkelijk Zijn naam te vertegenwoordigen, om de werkelijke inhoud van Zijn geboden en instellingen te kennen., in het licht van Yeshua.

 

Maar er komt een eind aan de grote verdrukking, Hij komt op een dag, de dag des Heeren terug op de wolken. Dan zal diegene die Hem toebehoord en die dan nog leeft, Hem tegemoet gaan in de wolken. Niet om op een harpje te spelen, niet om even te stoppen en dan door naar de hemel, nee onze erfenis was en is de aarde.

 

Als de zevende zegel wordt geopend zal de aarde Gods vuur zien op verschillende wijzen. Bij Noach werd de aarde vernietigd met water, straks zal het met vuur zijn. Dit is denk ik de reden waarom Zijn kinderen Hem tegemoet komen in de wolken. Waarom? zodat Hij de aarde kan slaan met vuur. Bij het openen van de zevende zegel staat is er stilte, De hemel is stil en wacht. 1 En toen Het het zevende zegel geopend had, werd er een stilzwijgen in den hemel, omtrent van een half uur. Net als bij de dag van Yom Kippurim is er een opdracht van verootmoediging, we zijn stil en vasten, aan de ene kant is er verwachting van dat wij leven, aan de andere kant is er verdriet voor diegene die niet voor Hem kiezen en omkomen.

 

Wij zullen door Yeshua bij Zijn terugkomst omhoog gaan en vervolgens daarna pas naar Israël worden gebracht. Dit betekend dat wij 1260 dagen onder Zijn hoede zijn, onderweg naar en bij de berg.

De tijd van de verdrukking duurde 1290 dagen, zou dit inhouden dat wij 30 dagen het begin van de verdrukking zullen zien? Dat wij 30 dagen moeten volhouden? We zullen zien, in ieder geval als deze tekenen gebeuren sta ik gereed bij de eerstvolgende Pascha om te vertrekken.

 

Rom 12:12 Verblijdt u in de hoop. Zijt geduldig in de verdrukking. Volhardt in het gebed.

Er komt dus een verdrukking, als we denken dat wat we nu meemaken al moeilijk is, straks zullen we terug verlangen naar deze rustige tijd zonder angst.

Maar wij weten dat het tijdelijk is, dat we een toekomst hebben.

 

2kor.1: 4 Die ons vertroost in al onze verdrukking, opdat wij zouden kunnen vertroosten degenen, die in allerlei verdrukking zijn, door de vertroosting, met welke wij zelven van God vertroost worden. Net als dat er vreemden waren, zelfs vele Egyptenaars zagen dat de God van Israël de enige is, alle andere verzonnen nepgodjes niets zijn, Alleen JHWH, de schepper onze verlosser, zo zullen wij anderen helpen die geholpen willen worden.

 

Openb.2: 10 Vrees geen der dingen, die gij lijden zult. Ziet, de duivel zal enigen van ulieden in de gevangenis werpen, opdat gij verzocht wordt; en gij zult een verdrukking hebben van tien dagen. Zijt getrouw tot den dood, en Ik zal u geven de kroon des levens.

Sommigen van ons gaan alsnog dood, maar er is dan blijkbaar een soort van snelrecht die tien dagen duurt. Iedereen gaat op een keer dood, zelfs Zijn kinderen die Hem zullen zien gaan in een ogenblik dood en worden meteen weer levend. Maar daar gaat het uiteindelijk om; Wie zullen er in het duizend jaar vrederijk of daarna met Hem leven?

 

God belooft ons het volgende:

Rom.8: 35 Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking, of benauwdheid, of vervolging, of honger, naaktheid, of gevaar, of zwaard?

 

Nogmaals maar;

Jer 3;1 Bekeert u, gij afkerige kinderen! spreekt de HEERE, want Ik heb u getrouwd, en Ik zal u aannemen, een uit een stad, en twee uit een geslacht, en zal u brengen te Sion.

2 En gij zult u bekeren tot den HEERE, uw God, en Zijner stem gehoorzaam zijn, naar alles, wat ik u heden gebiede, gij en uw kinderen, met uw ganse hart en met uw ganse ziel. 3 En de HEERE, uw God, zal uw gevangenis wenden, en Zich uwer ontfermen; en Hij zal u weder vergaderen uit al de volken, waarheen u de HEERE, uw God, verstrooid had. 4 Al waren uw verdrevenen aan het einde des hemels, van daar zal u de HEERE, uw God, vergaderen, en van daar zal Hij u nemen.

5 En de HEERE, uw God, zal u brengen in het land, dat uw vaderen erfelijk bezeten hebben, en gij zult dat erfelijk bezitten; en Hij zal u weldoen, en zal u vermenigvuldigen boven uw vaderen

 

Hier gaat het allemaal om; de terugkeer naar JHWH, iedereen krijgt kansen om zich te bekeren. Zoals JHWH zich voorstelde aan Israël en Egypte in de tijd van Mozes, zo zal Hij zich wederom voorstellen aan de wereld.

Hij doet wat Hij heeft belooft aan Abraham tw: het zaad van Abraham zal het land erven.

 

Maar de vraag is en blijft; Gelooft u Zijn Woord of niet.

Want het is of Zijn waarheid of de waarheid van bijvoorbeeld de kerk (fly away), de wetenschap (oa schuilen op Mars), misschien atheïsme ( we zullen hoe dan ook overleven)

Of 1 van de vele andere religies (vrede en geluk)

 

Ik en mijn huis wij zullen JHWH dienen

 

Lees uw Bijbel, volg Hem na, bepaal uw doel.

 

Shalom Raymond

__________________________________________________________________________

 


Reacties