Doorgaan naar hoofdcontent

Het EINDE der TIJDEN 3

 


 Deel 1b; De Oorlog

 

Ez.38:18 Maar het zal geschieden te dien dage, ten dage als Gog tegen het land Israëls zal aankomen, spreekt de Heere HEERE, dat Mijn grimmigheid in Mijn neus zal opkomen. 19 Want Ik heb gesproken in Mijn ijver, in het vuur Mijner verbolgenheid: Zo er niet, te dien dage, een groot beven zal zijn in het land Israëls! 20 Zodat van Mijn aangezicht beven zullen de vissen der zee, en het gevogelte des hemels, en het gedierte des velds, en al het kruipend gedierte, dat op het aardrijk kruipt, en alle mensen, die op den aardbodem zijn; en de bergen zullen nedergeworpen worden, en de steile plaatsen zullen nedervallen, en alle muren zullen ter aarde nedervallen. 21 Want Ik zal het zwaard over hem roepen op al Mijn bergen, spreekt de Heere HEERE; het zwaard van een ieder zal tegen zijn broeder zijn. 22 En Ik zal met hem rechten, door pestilentie en door bloed; en Ik zal een overstelpenden plasregen, en grote hagelstenen, vuur en zwavel regenen op hem, en op zijn benden, en op de vele volken, die met hem zullen zijn. 23 Alzo zal Ik Mij groot maken, en Mij heiligen, en bekend worden voor de ogen van vele heidenen; en zij zullen weten, dat Ik de HEERE ben.

Net als in de tijd van Mozes zullen straks alle volkeren weten dat JHWH leeft en de verlosser is van Israël. Dat Hij de enige God is, de Heilige en dat Hij maar 1 volk heeft Israël.

Israël wat als doel heeft een licht te zijn zodat een ieder zich voegt bij Zijn volk en erkent SHEMA Y’israël. Maar deze totale oorlog zal er 1 zijn waarvan alle andere oorlogen in het niets zullen vallen. Als God overwinning brengt dan doet Hij dat grondig en net als in de tijd van Mozes dat Hij heel het leger van Farao vernietigd, zo ook nu.

Ez.39:4 Op de bergen Israëls zult gij vallen, gij en al uw benden, en de volken, die met u zijn; Ik heb u aan de roofvogelen, aan het gevogelte van allen vleugel, en aan het gedierte des velds ter spijze gegeven. 5 Op het open veld zult gij vallen; want Ik heb het gesproken, spreekt de Heere HEERE. 6 En Ik zal een vuur zenden in Magog, en onder degenen, die in de eilanden zeker wonen; en zij zullen weten, dat Ik de HEERE ben. 7 En Ik zal Mijn heiligen Naam in het midden van Mijn volk Israël bekend maken, en zal Mijn heiligen Naam niet meer laten ontheiligen; en de heidenen zullen weten, dat Ik de HEERE ben, de Heilige in Israël. 8 Ziet, het komt en zal geschieden, spreekt de Heere HEERE; dit is de dag, van welken Ik gesproken heb.

En net als in Mozes tijd nadat het leger van Farao was verslagen, beroofden en hergebruikten het volk de soldaten van Farao

9 En de inwoners der steden Israëls zullen uitgaan, en vuur stoken en branden van de wapenen, zo van schilden als rondassen, van bogen en van pijlen, zo van handstokken als van spiesen; en zij zullen daarvan vuur stoken zeven jaren; 10 Zodat zij geen hout uit het veld zullen dragen, noch uit de wouden houwen, maar van de wapenen vuur stoken; en zij zullen beroven degenen, die hen beroofd hadden, en plunderen, die hen geplunderd hadden, spreekt de Heere HEERE. 11 En het zal te dien dage geschieden, dat Ik aan Gog aldaar een grafstede in Israël zal geven, het dal der doorgangers naar het oosten der zee; en datzelve zal den doorgangers den neus stoppen; en aldaar zullen zij begraven Gog en zijn ganse menigte, en zullen het noemen: Het dal van Gogs menigte. 12 Het huis Israëls nu zal hen begraven, om het land te reinigen, zeven maanden lang. 13 Ja, al het volk des lands zal begraven, en het zal hun tot een naam zijn, ten dage als Ik zal verheerlijkt zijn, spreekt de Heere HEERE.

Het hoofdstuk 39 is nog niet ten einde, maar de oorlog wel.

Nogmaals niet om zomaar mensen pijn te doen maar om een ieder een kans te geven om terug te keren naar een veilig, gezond en lang leven bij God. Iedereen krijgt ruimschoots gelegenheid om voor Hem te kiezen en te leven maar dat stopt op een dag. Iedereen zal weten dat de God van de Bijbel leeft en dat Hij de God van Israël is.

Maar hoewel dit een groot teken is zullen veel mensen net als in de tijd van Mozes, niets doen. Ze zullen met hun hakken in het zand staan, het is ver van hun bed. Ja ze zullen de verhalen horen maar Hem niet kennen of willen kennen.

Of Hfst 39 meteen doorgaat of pas als Hij terugkomt, ik denk het laatste. Vandaar dat dit een begin is, een begin der weeën zogezegd. Nodig om de mensen wakker te schudden en ze een keuze te geven, bij wie wil je horen? Maar ook wij zullen wakker moeten zijn velen zullen een keuze maken maar niet helemaal. Velen zullen alsnog sterven net als bij Mozes stierven allen boven de 20 jaar.

Jeshua zegt tegen ons de tijden in de gaten te houden, en om in deze oorlog te geraken moet er iets gebeuren in de wereld waarbij de hele wereld achter Gog stelt. Zou de huidige ontwikkelingen in het midden Oosten hierop wijzen? China/Rusland/ Turkije/ Europa de verenigde staten, en veel uit het midden oosten scharen zich politiek achter Iran. Iran die op dit moment vijand nr. 1 is voor Israël. Israël die meerdere malen heeft gezegd de dreiging van Iran niet te tolereren en op dit moment al vele acties tegen Iran onderneemt.

Wat als 1 van deze acties escaleert en de rest van de wereld door politiek in oorlog komt tegen Israël?Dan is de profetie niet meer ondenkbaar en wat juist tot nu toe ontdekbaar was kan nu plotseling zomaar gebeuren. Of dit nu zal gebeuren of op welk moment dan ook dit is de werkelijke dreiging wat vele levens zal kosten. Kijken wij omhoog en verwachten het van Hem of wordt onze tijd gevuld met wat mensen verzinnen.

Verwachten wij uiteindelijk Hem of iets anders?

Zoals altijd maar met de dag actueler, sluit ik voor nu af met;

Lees uw Bijbel, volg Hem na en bepaal uw doel!

 

Shalom Raymond


Reacties